Yarı yılın son final sınavları da bitince Sivas tren garı önündeki durakta inip akşam saat 10'da gelecek olan ama hiçbir zaman v...

Doğu Ekspresindeki Çılgın Japonlar

Ocak 16, 2014 Teknofil 7 Comments



Yarı yılın son final sınavları da bitince Sivas tren garı önündeki durakta inip akşam saat 10'da gelecek olan ama hiçbir zaman vaktinde gelmeyen Doğu Ekspresindeki pulman koltuklu vagona bir bilet aldım. Neden trenle gittiğimi soracaksınız, çünkü şu an çoğunuz bu zevki tatmamış  bir koltuk mahkumu olarak "11 saat yol çekilir mi be! Sıkılırsın, otobüsle 5 saatte git daha iyi değil mi?" dediniz. Ama trenin sağladığı rahatlık,keyif ve ekonomik olması sizi bu fikirlerinizden caydıracak nitelikte olup bir daha bırakamayacağınız bir alışkanlık kazandıracaktır.



Her zamanki gibi kırmızı lokomotif geliş saatinden 50 dakika sonra kendini gösterdi. Bende yerime oturdum ve ay yıldızlı camdan trenin istasyonu terk etmesini seyrettim yanımda kendimi oyalayacak bir şey getirmedim ve uyumayı da düşünmüyorum. Sadece günlüğüm ve ben varız, ve birde yol boyu yiyebileceğiniz kadar yemek. Çünkü trende bir şey ikram edilmiyor ve uzun bir yolculuk olduğu için yanınızda kişi başı iki porsiyon yemek getirmenizi şiddetle tavsiye ediyorum.



Çok geçmeden sol arka çaprazımdaki iki uzak doğulu gencin uyumaya çalıştığını gördüm. Koltuk cebine sıkıştırılmış sarı renkli kitap üzerindeki harflerden Japon olduklarını fark ettim. Japonların anime ve manga kültüründen dolayı Japoncaya bayağı bir ilgim var denebilir.


 Sırt çantaları ve üzerilerindeki kıyafetlere bakacak olursak bu bu genç çiftin seyahat amaçlı buraya geldikleri belli oluyordu, yani Kayseri'deki amcalarını ziyarete geldiklerini sanmıyorum
 Bunlar kesin İnterRail ile Kars'a kadar gelip trene bindiler İstanbul'da inip biraz gezecekler sonra başka bir ülkeye gidecekler diye düşündüm.



Onlar uyanıp birbirlerine sırnaşırken bende kaldığım otel odasında
yediğim kahvaltılık ne varsa doldurduğum ekmeği yerken bir yandan da camdaki yansımadan bana bakıyorlar mı diye kontrol ediyordum. Türklerin yemek kültürünün Peynir-Ekmekten ibaret olduğun sanmalarını istemiyordum çünkü


Sivas'dan ayrılalı henüz 4 saat olmuşken sensörlü kapının önünde durup açılmasını bekleyen kondüktör hızlı adımlarla yürüyerek "Evet gayseri, gayseri'ye geldik gayseri,gayseri yolcusu kalmasın gayseri" dedi ve diğer vagona geçti. Japonlar yerlerinden kalkıp kocaman çantalarını sırtlandılar onlar inene kadar şaşkınlığımı üzerimden atamadım. İşte çılgın japonlar dememin sebebi buydu işte buraya bu ekipmanla gelmelerinin tek sebebi Erciyes Dağı'dır herhalde dedim.


İşte bu manzarayı uçakta,hızlı trende hatta otobüste bile yakalayamazsınız çünkü sizin o 6 saat boyunca yerinizden kıpırdamamanız gereken koltuklarınızdan anca otoban gözükür her istediğinizde yüzünü yıkamaya tuvalete gidemezsiniz acıkınca sizinle birlikte gelen kocaman bir restoranda yemek yiyemezsiniz çünkü siz koltuk mahkumusunuz eğer fikrinizi değiştirmez iseniz
Böylece yeni blogumuza güzel bir başlangıç yaptık işte sayfamızın ismi bu yolculuklarda aklıma geldi umarım keyifle okuyacağınız yazılar yazabilirim.. 

7 yorum:

  1. Yeni blogunuz hayırlı olsun.

    Acaba hangi kalemi kullanıyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Kalem, Siparişlerim henüz gelmediği için evde bulduğum Kaligrafi kalemini konu mankeni olarak koydum ama haftaya Pilot Namiki 78G sahibi olacağım incelemesini de yapıcağım
      Sağ üst köşeden izleyicim olursanız yaptığım incelemelerden hızlı bir şekilde haberdar olabilirsiniz

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuz hayırlı olsun izleyici paneli sıkıntılı bu yüzden izleyici olamadım yazılarınızın sürekli olmasını dilerim :)

      Sil
    2. Hoşgeldiniz sizi buralarda görmek ne kadar güzel :) İzleyici paneli sorunu siz hariç herkeste var sanırım :) aynı sorunu yaşayan birkaç kişiye mail attım fakat onlarda sorunu çözemiyorlar , urllerin sonuna .tr eklenmesinden kaynaklanıyor olabilir

      Sil
  3. Bloğunuz ilgimi çekti elinize sağlık okuyorum yazdıklarınızın hepsini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, yazılmış ve yazılacak tüm yazılarım sizin okumanızı bekliyor ,keyfinize bakın :)

      Sil