Hasanoğlan'da bir elektrik direği gördüm. Tüm kabloları bir metre kala kesilmişti. Sabote edilmiş resmen. Şuan dış camı kırılmış b...

Tren Seyahatleri #10 Termodinamik

Ekim 04, 2014 Teknofil 0 Comments



 Hasanoğlan'da bir elektrik direği gördüm. Tüm kabloları bir metre kala kesilmişti. Sabote edilmiş resmen. Şuan dış camı kırılmış bir pencereden dışarı bakıyorum. 4 Eylül Mavi Treni en fazla Malatya'ya kadar gittiği için tek camlı vagon var. Fakat Doğu Ekspresi Kars'a kadar giden bir tren olduğu için üşümesin diye çift camlı vagon vermişler ona çekip götürsün diye. Kaloriferleri de ayak hizasında.



Birisi bana "Tren taşlamak devleti taşlamaktır. Hem de bedavaya" demişti. Ama trene niye taş atıyorsun ki. Ben de istasyon mahallesinde büyüdüm. Bisikletle gidip  rayların yanına uzanırdık. Makiniste selam verirdik, o da bizi rüzgarıyla serinletirdi. Ne istediniz de kırdınız bu camı üzerinde Ay-Yıldız olduğu için mi?


Bir zamanlar buradan gidenleri İzmir Marşıyla uğurlarlardı.. 
Ben sabah yatıyorken, annem "Ankara Garı'nda bekleme salonunun bankları ne renk?" diye sordu.  Ben de gözümü açmadan "Bordo!" diye cevapladım. "Senin gibi bir tren müdavimi nasıl olur da bilemez! Kırmızıydı." diyerek beni uyandırdı.Ama gidip baktım bordoydu. Ben doğru bilmiştim. Sadece uyandırılmak için kandırılmıştım :)


Oyuna kolay bir kutudan başlamak istiyorsanız alın size spoiler.
Ziyaret edin ve kayıt defterini doldurun. Sonra internete girip "Ben buldum!" deyin.
İki saat erken gidince valizimi ikinci perondaki ikinci çapraz bilboardun arkasına koydum. Atatürk vagonunun oraya gidecektim çünkü Ankara Garı ve Demiryolları Müzesi adlı Geocache kayıptı. 3. kez bakıp bulamadığımda kutu sahibine yenileyebileceğimi söyledim. O da kabul etmişti. Fakat o sıra 15-16 yaşlarında iki genç Atatürk vagonun yanındaki boşluğa oturdu. Ben de kalkmalarını beklerim nasıl olsa vaktim var diyordum



Arkamdaki Sincan-Kayaş Banliyo Treni'nin vatmanı kapıyı açıp "Layn!" diye bağırınca irkildim. Meğersem vagonun arkasına geçmişler. Korkuyla önce kız sonra erkek dışarı çıkıp eski yerlerine oturdular. Nasıl düşünsem bilemedim. Orada olacak iş mi diye düşünülebilir "Sonuçta Gençlik Parkı neyinize yetmiyor?" Ama bir yandan da gençleri rahat bırakma taraftarıyım. Çok aşırı bir şey yaptıklarını sanmıyorum. Siz olsanız nasıl tepki verirdiniz?, nasıl düşünürdünüz? Bu konu hakkında yorum yazın.



Kırıkkale Garı'nı gördüyseniz arkasındaki Makine Kimya Endüstrisi kocaman kapısını da görmüşsünüzdür. Gar zaten küçücük bir yer. Ha Şarkışla İstasyonu, ha Kırıkkale Garı aynı büyüklükteler. MKE ise eski, 20 yaşını geçmiş araçları hurda olarak alıyor ve dönüştürdüğü demir ile silah üretiyor. Ne güzel değil mi? Güvenlik görevlilerine zimmetli olan silahların çoğu MKE'nin Kırıkkale modeli zaten. Aynı zamanda Ankaragücü'nün sponsorudurlar ama bu önemsiz bir ayrıntı.



Yaşlı amcalara ortalıkta zombi gibi dolanıyor. Uzanmak için boş ikili koltuk arıyorlar. Ne uyku meraklısı insanlar var. "30 saat boyunca uyuyacak mısın ha Kars'a giden bey amca!?"

Herkese Bol Mühendislikli Günler :)
İyi Bayramlar!

0 Yorum: