Merhaba, bugün bir inceleme yapmaya karar verdim yukarıda çimlere uzanmış olan bu ikiliyi yakaladım. Bu yazımda: Belki de Fiyat/Performan...

Pilot 78G Broad / Mont Blanc Writers Edition Carlo Collodi İncelemesi

Temmuz 13, 2015 Teknofil 2 Comments


Merhaba, bugün bir inceleme yapmaya karar verdim yukarıda çimlere uzanmış olan bu ikiliyi yakaladım. Bu yazımda: Belki de Fiyat/Performans oranlarının Enn birincisi Pilot 78G Broad nib ve Mont Blanc'ın tarihe imza atmış kişilerin adına çıkardığı seriden Pinokyo'nun yaratıcısı Carlo Collodi mürekkep var.


Kalemden başlayacak olursak, Pilot 78G ülkemizde satışı olmayan bir kalem. Ebay gibi sitelerde Hong-Kong satıcılarından 10 Dolar karşılığında alabilirsiniz. Fakat kırk günde gelen kargonun gelip gelmeyeceği de kesin değil. Ben geçen sene sipariş edip iki ay beklemiştim fakat gelmedi. Dispute ile paramı geri aldım tabii..

Pilot 78G Kendine özgü bir kartuş/dönüştürücü ağızı olan, Vida kapaklı, Altın kaplama klipsi olduğu söylenen plastik gövdeli bir kalem. Broad normalde Kalın uçlu olan kalemlere verilen bir sıfatken, Pilot bu tabuları yıkarak topu olmayan bu ucun üstüne B harfini işlemiştir.




Hava rüzgarlı olduğundan pozları yakalamam zor oldu ama kartuş kısmını ancak böyle gösterebildim. Bayağı büyük girişli (kulak çöpü kadar büyük) kartuşa ben şırıngayla dolum yaptım. Bir de konvertörü vardı basmalı tip... Aa bende bunun Teal(yeşil) renklisi de vardı. Hepsi memlekette sanırım bi ara onlarıda gösteririm size. Belki de bir hediye çekilişinde görürsünüz yeşil renklisini bilemeyeceğim.



Birazda Mürekkepten bahsedecek olursak, ben bu mürekkebi gittigidiyordan ₺45 verip almıştım. 35 mllik şişede. (ve şişenin altında son kullanma tarihi yazıyor) Kapağında benim lokman takımı aletlerine benzettiğim ama aslında kar yağmış dağ logosu var her zamanki gibi. Carlo Collodi Pinokyonun yaratıcısı Floransalı yazar 19. yüzyılda yaşamış asıl soyadı Lorenzi imiş. (Daha detaylı bilgi için vikipediye link attım ordan bakabilirsiniz.)


Kahverengi mürekkep, turuncunun tonlarını da içinde bulunduruyor gördüğünüz üzere. Son noktayı Yusuf Atılgan'ın Öykülerinden 'Tutku' ile bitirmek istedim. Bu arada yukarıdan bu çocuk ne yapıyor diye bakanlar kitaptaki gibi kafama karabaş atmaya başladılar. Bende mi toplasam ne yapsam?

Hayırlı Ramazanlar :)

2 yorum:

  1. Merhabalar bu uçlu kalemlerin silgilerinin arkasında uca sokup temizlemek için küçük iğneler olur ya hani onları nerden bulabilirim ?

    Veya uçlu kalem tamiri nasıl yapabilirim hangi aletler ile ?

    Kalemlerim biraz bozuldu veya pislendi veya içinde birşeyler sıkıştı bende temizlemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali,
      Uçlu kalemler hakkında pek bilgi sahibi olmamamla beraber, tarif ettiğin iğnenin ayrıyeten satıldığını sanmıyorum. Diğer soruna gelince, deneyimlediğim kadarıyla uç tıkanıklığını çözmek için çok fazla alet gerekmiyor. Senin için internetten bu iki videoyu buldum. İşine yarayacağını düşünüyorum.

      https://www.youtube.com/watch?v=VZWHCxN9j3E
      https://www.youtube.com/watch?v=58fxeLtr2-U

      Yorum bıraktığın için teşekkür ederim. Başka bir sorun olursa çekinmeden sorabilirsin. :)

      Sil