Yurtta dolma kalem kullandığını bildiğim tek mürekkep dostum bir gün "Çarşıda iken niye bana söylemedin, sana iki bira ısmarlardım h...

Yazma Rutini: Bira Günlükleri - Yeni Yazı Dizisi

Haziran 02, 2014 Teknofil 3 Comments


Yurtta dolma kalem kullandığını bildiğim tek mürekkep dostum bir gün "Çarşıda iken niye bana söylemedin, sana iki bira ısmarlardım heybeliden." dedi. Zaten Sivas'taki barları saysanız bir elin parmağını geçmez. Başka zamanda gitmek için söz aldım. Bir süre geçtikten sonra Instagram'da paylaştığı fotoğrafı gördüm. Üniversite kütüphanesinden alınmış bir kitap, üstünde bira şişesi. Benim yazılarımdaki fotoğraflarda görmeye alıştığınız çarşafsız yatak ve devletin verdiği kareli mavi kılıflı yorgan bu fotoğrafa da arka plan olmuş.

Odası bizim odanın dört oda yanıydı. Hemen kalkıp onun odasına doğru yürüdüm. Kendisini odadan çıkarken yakaladım. Yanlış bir yaptığını ima ederek "Sen oda da bira mı içtin?" diye sordum. "He gardaş." diye cevap verdi. "Ee bana niye söylemiyorsun biz senle aynı mürekkebi paylaşmadık mı? Şimdi neden biraları paylaşmıyoruz ?". Daha yeni anlamış gibi yaparak "Daha yeni bitti bremin yarın operasyon yapalım, ben çarşıya çıkınca alırım ikimize de." dedi. Oda da içemezdim. Çünkü içi boş bidon kafalılar her yerdeydi. Neyse, yarına sözleştik.


Akşam olup, alkol yasağının başlamasını bekledim. Odasına gittiğimde daha gelmemişti, odadakiler ile sohbet ederken içeri girdi. Geldiğinde eli boştu. "Arpam yetmedi dostum, almadım" . Ne anlamı kaldı ki şimdi. Bugün sen sakilik et yarın ben ısmarlarım diyerek bu -olmayan- anılarımızı artırmaya çabalayacaktım.

Aşağı inip binalar arasında gezinirken Ankara'dan eski bir arkadaşıma DefterDeffter 'in Yazma Rutini'nden bahsettim. Çünkü o da diyetisyeninin tavsiyesiyle her gün yediği yiyecekleri yazıyordu. Ama ne zaman anlatmaya çalışsam lafımı kesip eski sevgililerinden bahsediyordu. En sonunda "boşver ya zaten zayıfladım bir de onu mu yazmaya uğraşayım?"dedi. Bende yazmış olmak için yazmasını söyledim ama beni tersleyip " neden durduk yere yazı yazayım ki?" dedi.

O sırada yurt sınırları içinde yeşillendirilmiş alanlar arasında dolanırken baktım ki tam güvenlik nizamiyesinin karşısında fazla ışık almayan ama, otobüs durağının ve hemen yanından geçen kampüs yoluna bakan bir çardak gördüm. Buraya oturdum bir kaç dakikalığına. Arabalar sürekli yurt önünde durup ya birilerini bekliyordu ya da birileri inip biniyordu. Beyaz lüks bir arabada şarkı söyleyerek bira içen kızlar geçti önümden.

Yazma rutini ve Bira arasında bir bağlantı kurmaya başladım. Buraya her gün gelip yazacaktım. Yazdıklarımdan her gün içinden bir paragraf ayıklayıp yedi paragraftan oluşan bir yazı yazacağım ve bunu haftalık olarak blogta paylaşacağım.

*Defterdeffter'in Yazma Rutini Buradan Takip Edebilirsiniz.
*Lift.do adresinden Lift uygulamasını indirip " Develop a Writting Habit " aktivitesine katılabilirsiniz.

Herkese Bol Alkahollu Günler :) 

3 yorum:

  1. dolma kalem kullanan mürekkep dost ne güzel anlatım :))

    YanıtlaSil
  2. Böyle düşündüğünüze sevindim. Halbuki ben anlatımımı o kadar akıcı bulamıyorum. Sayenizde gelişme kaydettiğimi anladım :)

    YanıtlaSil
  3. Her hafta yazini 14 gozle bekliyorum :)

    YanıtlaSil