Bu ay biraz daha başlangıç seviyesi dışı bir kalem inceliyorum. Bu tür kalemlere fazla yer vermememin sebebi aslında bu kalemleri gündelik o...

Parker 45 Flighter, Moleskine Audiocassette Edition, Graf-von Faber Stone Grey

Nisan 16, 2016 Teknofil 0 Comments

Bu ay biraz daha başlangıç seviyesi dışı bir kalem inceliyorum. Bu tür kalemlere fazla yer vermememin sebebi aslında bu kalemleri gündelik olarak kullanamadığım için fazla sevmediğim olabilir.


Bugün eski yeni ne varsa topladım, grili-siyahlı bir kombin hazırladım. Bir Fransız bir Alman bir İtalyan varmış, bunlar bir trende seyahat ediyorlarmış... O kadar öyküleştirmeye gerek yok galiba... O zaman konunun özüne geçiyorum hemen


Önce defterden bahsedeyim bu sefer. Bu, Moleskine'in "Kasetlerle 50 Yıl" adında çıkardığı özel bir seri. Ama 2012 yılında üretilmiş olduğu için Philips'in ilk kasedi icat etmesinin üzerinden 54 yıl geçmiş. Şu an pek kullanılmasa da ilerde Plak gibi değerleneceğini düşünüyorum ben.

  • İçinden Play&Pause tuşları ve renklı kasetler olan bir sticker kartelası çıkıyor. Ben bu tür şeylere koleksiyonluk gözüyle bakıyorum. Sonuçta tüm kullandığım defterlerin kapağındaki şeritleri saklayan biriyim.

Mürekkebimiz Faber Castell markasının üst segmenti olarak adlandıran Graf-von Faber Castell Stone Grey. Çok havalı bir kutusu ve şişesi var. Ama zorla 75ml boyutlarında satarak ve şişeden dolayı fiyatı çok şişiriyorlar. 
  • Kurşun kalem grisi gibi bir renk ararken almıştım bunu. Pek memnun olmamıştım ama daha sonra hakkında yazacağım Caran D'ache Infinite Grey'i  buldum. Bu daha çok sulu gri gibi

Kalemimiz Parker 45'in Flighter modeli, sanırım metal gövdelisine bu ismi veriyorlar. Kaynak için bu penografi sayfasına bakabilirsiniz. 1960'dan 2007'ye kadar üretilmiş vintage bir model. Ucu yarı gizli üzerinde çoğu vintage kalemde olduğu gibi kalınlık ibaresi yok ama F/M arası bir kalınlıkta yazıyor.
  •  Dolumu Parker'ın kocaman kartuşlarından yada eski tip konvertör ile yapılıyor. Haliyle bende yine yok pompası (kendisinden daha nadir bulunuyor squezee tipler) yine karadüzen yine şırınga! :)

Yazı örneğine bakınca anlıyosunuz 3 saniye de bile hiç bulaşmıyor. Biraz da kalemden kaynaklı bu kuruluk ama Moleskine aldığınızda sadece dışına para verirsiniz. 70 gramlık kağıt, bu mürekkebi bile arkadan  hissettiriyor. Ama kırçıllanma yada aşırı arkaya geçme gibi bir şey yok. Gülü seven dikenine katlanır diyelim.
Güzel günler dilerim :)

0 Yorum: