Evvet! Bu bir gençlik kitabı. Ne yani sizin okuduğunuz klasikleri okuyacak değilim heralde. Aslında aynı dilden konuşmamız gereken blogger k...

Ben, Earl ve Ölen Kız

Mayıs 14, 2016 Teknofil 2 Comments

Evvet! Bu bir gençlik kitabı. Ne yani sizin okuduğunuz klasikleri okuyacak değilim heralde. Aslında aynı dilden konuşmamız gereken blogger kardeşlerimin yazılarını okurken sıkılıyor olmam çok üzücü. Edebiyat seviyoruz diye kasvetli olması gerekmiyor ya. Devamını okumaya zahmet ederseniz, size ender rastlanan bir olaydan bahsedeceğim.



FİLM UYARLAMASI KİTABINDAN DAHA GÜZEL BİR ESER!

Kitabın giriş ve orta kısımlarında gülmekten yerlere yatamadığım metro ve otobüslerde kasıklarımı ağrıtacak kadar kuskunç espriler var.  O kadar kuskunç ki, "Lanet olsun benim hayatım neden bu kadar neşeli değil ki?!" dersiniz.

Ancak Kitabın isminde adı geçen Rachel Kurther lösemi olduğunda Genç film yönetmeni Greg Gaines'in tüm düzeni bozuluyor. 
  • İlk defa önsözünde kitabın içeriğini adam gibi (cinsiyetçilik yapıyorum sanmayın diye düzeltiyorum) doğru düzgün yazan bir yazar görüyorum desem yanılmış sayılmam.

Kitapta hangi cümleyle, hangi espriyle başladılarsa aynısını filmde de görebildim. Bölüm isimleri bile aktarılmış. Üstelik animasyonlu cut sceneler de eklemişler ve yine ilk defa Türkçe'ye çevrilen sıfat tamlamaları yerine uygun -hatta daha güzel halde- çevirilmiş. 
  • Film, Rachel'ın ölmeyeceği konusunda bize yalan söylüyor. Ama ben filmde ve kitapta "Rachel öl artık!" moduna girdim. Çünkü her ne kadar dokunaklı bir aşk romanı olmasa da her şeye kişneyerek gülen bir kızın çöküşünü okumak/izlemek istemiyorsunuz.

Bir de Madison'ın göğüslerinin, biz okuyuculara (genel olarak erkek kısma) anlatıldığı kadar güzel olması gerçekten "Emeğe saygı" dedirtiyor. Ya da Bay McCarthy'nin deyimiyle "Respect the Research!" mü demeliydim?

İzlemek ve Okumak İsterseniz;
Kitabı sipariş etmek için Burayı Tıklayabilirsiniz.
Filmi sipariş etmek için Burayı Tıklayabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Kaç kez gördüğüm ama bir türlü izleme fırsatım olmadığı bir filmdi. İncelemeniz sayesinde oturup izlemeyi düşünüyorum. İnceleme için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Bende ilk defa böyle bir kitap/film incelemesi yazıyorum çok beğendiğim için, öyle ahım şahım bir durum yok ortada belki ama izlediğiniz vakte değeceğini düşünüyorum. Yorumunuza teşekkürler.

    YanıtlaSil