Salı günleri yayınlanan ama başka günlerde de yayınlanmış olduğunda buna da şükür diyeceğiniz yazı dizisi HAFTALIK'ta bu hafta defter...

HAFTALIK #7 Genişletilebilir Cep Yapımı

Ağustos 07, 2014 Teknofil 2 Comments


Salı günleri yayınlanan ama başka günlerde de yayınlanmış olduğunda buna da şükür diyeceğiniz yazı dizisi HAFTALIK'ta bu hafta defterlerin arka iç sayfalarında olması gereken bir cep yapacağız. Normalde bu cepten her defterde olması gerek ama bazılarına koymuyorlar işte.


Örneğin KeskinColor Myra. Bu defterde aynı zamanda kapakları ve sırtı da kötü hemen yıpranıyor. Myra hakkında daha sonra detaylı bir inceleme yaparım. Şimdi benim her ayın sonunda defterin içine koymam gereken bazı kağıt parçaları oluyor onları defterin içine koyamadığım zaman huysuz oluyorum o yüzden bu dalgayı hemen yapıp bitirmeye karar verdim



Bunun için pek bir malzemeye de gerek yok,
evdeki malzemelerle de yapılabilen
 bir şey. İhtiyacınız olan;


Aletler (Baki olanlar)
*Kesme Matı
*Bisturi
*Cetvel

Malzemeler (Harcanacak olanlar)
* 2 Adet A4 Boy Canson Kağıdı
*Kağıt Yapıştırıcı Stick(Pritt vs.)

bunlar. Ben kağıt olarak canson kullandım ama kalın geleceğini düşünürseniz fon kartonuyla da yapabilirsiniz.

İlk olarak kağıdın birini alıp uzun kenarından 13mm kesiyorsunuz. Sonra ikiye katlayıp uç taraflarını 2cm içeriden iz yapıp, -bisturinin arkasıyla yada dolma kalem kapağıyla bile olur- içe doğru katlıyorsunuz ve bu parçanın kenarlarından kulaklarını azıcık kesiyorsunuz.


İkinci kağıda geçince onu önce ikiye bölüyor, sonra iki parçadan birini daha ikiye bölüyorsunuz. Ben biraz büyük böldüm daha da genişletebileyim diye :)


Bu şekilde elde ettiğiniz iki dikdörtgen parçayı akordiyon gibi bir içe bir dışa katlıyorsunuz. Bunları da yapıştırılacağını düşündüğünüz yerleri yapıştırın.


Sonunda cebi tamamlayınca geriye deftere yapıştırmak gerekecek, onun içinde kağıdın arka tarafını iyice yapıştırıcıya kadar prittliyorsunuz. sonra yapıştırıp kapatın mümkün oldukça ağır birşeylerin altına koyun defteri böylece işlem tamamlanmış olur.

Eğer bu işinize yaramazsa şu linkten bu konu hakkında güzel bir video izleyebilirsiniz

Herkese Bol Cepli Günler :) 

2 yorum:

  1. Cok guzel bir anlatim. Bu yazina referans verdim blogda :) Her deftere bir cep lazim :)

    http://defterdeffter.blogspot.fr/2014/08/scripta-defter-ve-cornell-not-alma.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim referansınız için. Bunun için bir video çekmeyi düşünüyordum aslında ama üşendim. :) Hem yazmak olsun hem de tembellikten böyle bol fotoğraflı bir yazı yazdım. Neden bir deftere cep koyulmaz anlamıyorum maliyeti artıracak bir şey değil ki bu.

      Sil