Selamlar yeniden, bu kadar geç yazdığım için hepinizden tek tek özür diliyorum. Kaldığım otelden Devlet Yurdu'na geçmek sandığımdan uzu...

Scrikss 85 Dolma Kalem & Diamine Meadow Mürekkep Incelemesi

Mart 02, 2014 Teknofil 0 Comments

Selamlar yeniden, bu kadar geç yazdığım için hepinizden tek tek özür diliyorum. Kaldığım otelden Devlet Yurdu'na geçmek sandığımdan uzun sürdü başımdan bir sürü şey geçti onu da bilayre anlatırım size.


Kalemimiz Scrikss 85 plastik kapaklı olan , metal kapaklı olanın adi 75 mantığa ters geldiğinin farkındayım ama abileri olan plastik kapaklı 17 ve metal kapaklı 71 taktim tehir edilerek numaralandırılmış 1 ile 7 nin yeri değiştirilmiş yani metal kapaklı olanın numarası yüksek olacak diye bir kaide yok o yüzden Scrikss 85'in ismini yadırgamamak lazım


'Mürekkep Seviye Kontrol Penceresi' abileri 17 ve 71 ile birebir ayni o yüzden bu kalemleri alırken adeta kör ticareti yapıyor gibi hissedebilirsiniz. (ben satın aldıktan sonra bu kalemin 85 olduğunu öğrendim mesela)



Scrikss 85 in 17 den farkı ucu. 17'de tamamen üstü örtülü olan uç 85'de biraz değişerek ucu yarı açık bir forma getirilmiş Bu değişikliğin sebebi ise Devlet Malzeme Ofisi DMO'nun devlet daireleri için kapalı
uçlu dolma kalem alımında bulunmaması imiş ( bkz. kaynak )



Üzerinde uç kalınlığı ile ilgili bir şey yazmıyor ama M uçlu olduğu söylenen bu kalemde kalemden
kaleme uç kalınlığı değişik olabiliyor bunun en iyi örneğini kendi kalemimden verebilirim



Kalem genel anlamda kuru yazıyor ama kullandığımız mürekkep de çok fark edebilir örneğin; kırtasiye de pazarlık yaparken bedavaya aldığım pelikan 4001 royal blue ile o kadar kuru yazdı ki uçta mı sorun var diye düşündüm sonra diamine ile mürekkepleyince normale bindi ama hala biraz kağıdı yırtar gibi bir his veriyor



Benim hayran olduğum en güzel özelliği piston sistemi. Normalden farklı bir piston sistemi var ben buna ters piston demek istiyorum çünkü "sağ sıkar solda gevşetir" ezberimiz bu kalemde işlemiyor sola çevirdiğimde içeri giren sağa çevirdiğimizde gevşeyen yukarı çıkanbir piston vidası var.



Piston tam kapalıyken estetik bir şekilde gizleniyor ve dolma kalemden haberi olmayan insanlar bunu çevirince "senin yüzünden üstüm battı" demiyor bunu yüz kişi üzerinde denedim %100 sorun çıkmadı yoklamayı imzalayınca kalemi yandakine verdim, o da onun yandakine verdi ve tüm anfiyi dolaşınca 90 erkekten birisine mürekkep bulaşsa bunun sesini duyardık herhalde :)



Şimdi eksi olarak Sayabileceğim şeyler kapağının geçmeli olmaması yani kapağı taktığınızda ses çıkartan bir şey yok çok iteklediniz kapağı yada gövdeyi çatlattınız, tam sıkmayınca da çantanıza veya cebinize dökülebiliyor.

Teknik kısıma geçersek ki ben kalemleri ölçüp biçmeyi sevmem ama bu kalem çok uzun olduğu için ölçme ve yazma gereği duydum resmi büyütüp inceleyeceğiniz gibi takriben; kapaksız 12,5 cm kapak kapalı 13,5 cm ve kapak arkaya takılı halde 16,3 cm gibi geliyor ( T Cetveli ile anca bu kadar oluyor, yeter de )
Kapak arkaya takılı çok uzun farkındayım amma velakin, klipsi olmadan masadan intihara eğilimli duruyor



Mürekkep olarak rengini çok beğeneceğimi düşündüğüm bir mürekkep kullandım Diamine Meadow. ismi GTA San Andreas oyunundaki terkedilmiş hava alanından alıyor, Uzaylı yeşili mürekkebimiz kalemin susuzluğunu giderdi gibi.Denemeyi 70gr lık Standart fotokopi kağıdına yaptım Viapera'nın bana hediye gelen şiir kitabından birşeyler karaladım :)

Umarım İşe Yarar Bir Şeyler Yapabilmişimdir, Herkese İyi Devlet Yurtları :)

0 Yorum: