Merhabalar; Yine bir Scrikss dolma kalem var elimde, ama bu sefer çok özel bir kağıda yazıyorum. Bizim devlet yurdunun kırtasiyesinde sa...

Scrikss Vintage 17 & Diamine Sepia İncelemesi

Mayıs 02, 2014 Teknofil 11 Comments


Merhabalar;
Yine bir Scrikss dolma kalem var elimde, ama bu sefer çok özel bir kağıda yazıyorum. Bizim devlet yurdunun kırtasiyesinde saman kağıdı adı altında satılan fakat beyaz fotokopi  kağıdından daha kalın olan 80 gr/m2lik fildişi renginden bir ton daha koyu bir kağıt. Üstelik fiyatı beyaz kağıttan daha ucuz ne güzel değil mi? :) Güzel olmayan tek yanı, kağıdın pürüzlü yüzeyinden dolayı kağıt liflerin uç kanallarını tıkayabilecek olması.

Scrikss 17, vintage sayılabilecek bir kalem. Scrikss 71 ise bunun metal kapaklı olanı, daha önce de bahsettiğim gibi taktim tehir edilerek numaralandırılmış.Kalemin tam gizli ucu ve damak şekli dışında Scrikss 85'den bir farkı yok sayılır



Scrikss'in kendi sitesinde belirttiği üzere, klips ve halkası krom kaplama; incecik ucu ise titanyum malzemeden yapılmış (bkz. kaynak) Kalem 90larda üretimden kaldırılmış ama tahminimce 70lerde üretilmeye başlanmış çünkü o dönemlerde kalemlerde tek tip ince uç kullanılıyormuş


Bu kalemde de kullandığımız mürekkebin ıslaklık konusundaki önemi büyük. Gidip Pelikan 4001 koyarsanız, kaleminiz yazmaz bile. Zaten can sıkıntısı bir iletim sorunu var, mürekkebi sıkıyor çok fena. Bazı yerlerde çok ıslak bazende çok kuru yazıyor, bazen atlama yapabiliyor

Solda 70gr fotokopi kağıdı, sağda 80grlık saman kağıdı
Arkaya Geçme Durumu
Bir Scrikss klasiği olan 6 tane dikdörtgenden oluşmuş 'Mürekkep Seviye Kontrol Penceresi' ve 'Gizli Ters Piston Sistemi' bu kalemde de mevcut. Alırken göz yumduğum şey ise, piston vidasının çeyrek tur boşa dönmesiydi. Scrikss uç ve refiller haricinde ömür boyu garanti veriyor. Bunu da kabul ederler mi acaba?


Siz bu kalem, mürekkep ikilisi hakkında ne düşünüyorsunuz ? Fikirlerinizi lütfen yorum olarak yazın.
Herkese Bol Scrikssli Günler :)

11 yorum:

  1. Merhabalar...
    Pistonun boşa dönmesi arıza değil kasıtlı diye biliyorum. Çocuk kilidi veya yanlışlıkla çevrilme durumunda dışarıya hemen mürekkep atmaması için boşlu bırakılıyor, bazı kalemlerde bir tur bile boşluk olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mete Bey,
      Yorumunuzla beni sevindirdiniz, ben de kalemde arıza var diye üzülüyordum.
      Arıza olduğunu düşünmemin sebebi Scrikss 85de aynı emniyetin olmayışıydı.
      Acaba neden 17 de varken 85 de o özelliği koymamışlar?

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. KALEMİNİZİ ALDIĞINIZDA ÖNCEDEN MÜREKKEP ÇEKİLMİŞ DURUMDAMIYDI?BEN AYNI KALEMDE PELİKAN 4001 KULLANIYORUM.KAPAĞI AÇIK BİLE OLSA YAZIYOR.BENCE SİZİN KALEMİNİZİN DAMAK KISMINDA TIKANIKLIK VAR.BİRKAÇ KEZ ILIK SU ÇEKEREK DAMAĞI TEMİZLEYİP ÖYLE DENEYİN.SELAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Bu tür eski kalemlerin geneli ince uçlu olduğu için ıslak olmayan mürekkepleri tam iletemiyor bu nedenle kuru yazıyor. Ben aynı sorunu 'normalde' bundan daha kalın uçlu olan Scrikss 85'de yaşadım. Kaleme mürekkep koyulduğunu sanmıyorum ama yinede temizlik amaçlı olarak dediğnizi yapacağım
      Teşekkürler.

      Sil
  4. Ben de aynı kalemi edindim ve kendisine aşığım. Bence kötü bir tane geçmiş olabilir elinize.
    Trabzon'da bir kırtasiye ismi verebilirim, sadece bir tane alacaksanız :P (ötekiler benim yedeklerim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülüş Hanım,
      Ben de kendisini çok seviyorum ama bazen "yaşlılık işte olur öyle şeyler" dedirtecek şeyler yapıyor. :) Mesela geçen içindeki mürekkebi bitirdikten sonra suyla temizleyip kuruladım kaldırdım. Tekrar açtığımda metal malzemeden yapılmış iç kapağın paslanmış olduğunu gördüm. Yani ben kuruladım ama bu Scrikss'in hatasımı yoksa kalem zaten paslımıydı çözemedim.
      Tabii ki kırtasiye önerilerinizi almak isterim Trabzonda yaşamıyorum ama Ablam orada. Hem onun yanına gitmek için bir bahanem olur. :)
      Uzun Sokak'ın girişinde akademiydi sanırım adı oraya vintage kalem sordum adam hiç hoş davranmadı. daha ilerdeki Derya Kırtasiyeden aldım onuda son bir tane kaldığını hatırlıyorlar ama nerede olduğunu bilmiyorlardı birlikte dükkanı arayıp bulduk. Bunlardan başka önereceğiniz bir yer varsa duymaktan memnuniyet duyarım :)

      Sil
  5. Merhaba İlk olarak konu hakkında bilgi için teşekkürler acaba mürekkep tavsiyeniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet Bey,
      okuduğunuz ve yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.
      Kaleme göre mürekkep seçmekte fayda var çünkü bir mürekkep her kaleme gitmiyor. Şöyle bir tavsiyede bulunayım. EF-F uçlu kalemlerinizde Diamine kullanabilirsiniz. Bu yazıdaki kalemde ben Diamine Sepia kullandım. Sorun yaşamadım, çünkü akışkan bir mürekkep. M yada B uçlu kalemlerinize daha kuru formülde olan ve piyasada daha kolay bulunan mürekkepleri koyabilirsiniz. Örneğin Parker Quink yada Pelikan 4001 gibi. İyi Günler :)

      Sil
  6. Selamlar,

    Aynı kalemden bende de var, babamdan kalma :) İçinde senelerce kuru mürekkep beklemiş. Önce sıvı sabunlu suda beklettim, sonra temiz suda, birkaç kez su çekti baya açıldı. Pelikan 4001 ile deniyorum ben de, mürekkebi çektikten bir süre sonra yazması kesiliyor. Feed ve ucu ile oynuyorum, bir süre yazıyor sonra yine kesiliyor. Herhalde yeterince temizleyemedim deyip bu aşamalardan sonra önce sıcak su içinde bulaşık deterjanında, sonra yine sabunda, sonra suda beklettim, en son bir gözlükçüde ultrasonik banyoda temizleme yaptım, lakin açılmadı, ama farklı mürekkep denemek aklıma geldi ama kesecek kadar olacağını düşünmüyordum hiç. "Gidip Pelikan 4001 koyarsanız, kaleminiz yazmaz bile." cümlenizden sonra Diamine (Prussian Blue) ile deneyeceğim. Umarım kesinti sorunu çözülür bu sefer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eski kalemler için uygun mürekkepler için aşağıdaki linklere bakabilirsiniz. diamine önerilmiş, pelikan da önerilmiş ancak kullandığınız renk ve pigment de önemli sanırım.
      https://onepenshow.com/pens/best-ink-for-vintage-fountain-pens
      https://www.youtube.com/watch?v=7BmB9u2oBn0

      Sil