Eylül ayı geldi ve yaz ayları takvimsel olarak bitti sayılıyor. O zaman bana yaz boyunca inceleme yapmadın diyebilirsiniz. Yaz konusunda y...

Lamy Safari Neon Coral & Lamy Red & Fabio Ricci Lepidus İncelemesi

Ocak 04, 2015 Teknofil 0 Comments

Eylül ayı geldi ve yaz ayları takvimsel olarak bitti sayılıyor. O zaman bana yaz boyunca inceleme yapmadın diyebilirsiniz. Yaz konusunda yapacak bir şey yok, seneye telafi edebilirim ancak. Şimdi ise blogun ikinci üçlü incelemesi yada üçlülerin ikincisi artık ne derseniz güzel bir inceleme yazayım dedim.

Yıl ortalarında çıkan Lamy Safari'nin 2014 özel rengi Neon Coraldan bende bir tane edindim. Ne ironiktir ki ilk Lamy kalemimi aldığım yerden alıp aynı sorunlarla karşılaştım. neyden anladıklarını bildiğim için kalemi aldıktan sonra "pompa istiyorum" dedim. Çünkü konvertör deyince bir şey anlamıyorlar. Bu seferki kız da ne istediğimi anlamadı yada fesatlığından mıdır nedir bi pompa için uğraştırdı beni bir sürü :)


Mürekkebi daha önce başka kırmızılarla karşılaştırılırken görmüştüm mercan rengine benzediğini. Bir de bunun için özel renk çıkarmışlar, halbuki ikisinin arasında bir ton farkı var yani yıllar önce kırmızı rengini bu kadar açık yapmasaydınız belki neon mercan kartuşlarına talep olabilirdi.
Diamine Blaze Orange ile Lamy Red birbirine benziyor. İkisi de 30ml olmasına rağmen şişelerinin boyutu farklı.
Lamy'nin kutusu hiç korunaklı değil. Şişeyi yana itip aşağı doğru çekerek çıkarıyorsunuz.
Üstelik 50mllik şişelerinde bu fiyat etiketi basmaya yarayan aletin arkadan çıkanına benzer kalem kurulama kağıtlarına da bu 30mllik şişede rastlayamıyorsunuz. Yeri de hazır halbuki ve sırf bu kağıdı koymadıkları için ucuzda yapmamışlar diğerinden yüzde kırk daha az bir paraya alabiliyorsunuz. Üstüne üstelik mürekkepleri ilaç gibi, dezenfektan gibi kokuyor. Sanki şişenin içine hastane sokmuşlar :) Diamine ise hiç birşey kokmuyor desem yeridir. Gerçi kokuyu dert etsem kokulu mürekkep alırım, bilin diye yazıyorum sadece.

Defterin kapağına bayıldım. :) Renk tonları, dokusu falan harika.
Defter, Fabio Ricci adlı markanın Lepidus modeli. Normalde marka kökenini pek araştırmam fakat site uzantısında .eu gördüğüm için "Gerçekten Avrupalı mısınız acaba?" diye bir araştırdım. Sonuç olarak türk malı çıktı. Defter bandını ipeksi bir his veren kağıttan yapmışlar bu güzel. Üzerinde yazıyor ki  "60 yıl sonra Fabio Ricci sizin için harika bir iş partneri haline geldi. İleri görüşlü tasarım ve eşsiz işçilik..." yani altmış yıldır İtalyan markasıyız diye birilerini kandırabiliyorlar mıymış? Pes doğrusu.

Bu defterin defter körüğü turuncu... Turuncu!
Defter kağıtları olmasa çok iyi. Belki Youtube'da dolaşan videolar yardımıyla içindeki kağıdı kaliteli kağıtla değiştirip kullanmak isteyebilirsiniz. Böyle bir seçeneğiniz var tabii. Bir diğer bayıldığım özelliği de bu defter cebinin çift renkli olması. Ben neden diğer defterime cep yaparken bunu düşünmedim acaba :) Neyse bir daha defter cebi yapacak olursam çok renkli olacağından emin olabilirsiniz.


80 gsm kağıdı olduğu söylenen bu defteri tek bir kalemle inceleseydim, nasıl bir ürün olduğunu -ne mal olduğunu- anlayamayabilirdik. O zaman tek kalemle bir sayfa dolusu şiir yazmamızın bir anlamı kalmazdı. Yine de şiir okumayı bekliyorsanız yazacağım şiir Pablo Neruda'nın Yavaş Yavaş Ölürler şiiri olurdu. Açıp okuyabilirsiniz.


Gördüğünüz gibi Lamy kırmızı mürekkep demek mercan rengi mürekkep demek. Bugünden sonra mercan rengine pembe diyen insanları uyarıp ısrarla doğrusunu söyleteceğim demek. Az önce canson kağıdında birbirine benzeyen mürekkepler zıt yönlerde renk verdiler beklediğim gibi.
Sanırım Türkiye'ye sadece M uçlusu getirilmiş ve önceki kalemimden daha Creepy çıktı bunun ucu. Uç topları sağdan sola giderken sorun yok ama solakların azınlığından dolayı uç topunun sağ tarafı kötü işçilikle yapılmış. Bu yüzden yazarken cızırtı ve kağıdı zedeleme oluyor. ilişkinin iki tarafına da zarar veren bir durum bu. Defter zedelenirken kağıt lifleri de uç toplarının arasını tıkıyor.


Tıklayıp büyük haline bakarsanız Lamy Safari'nin biraz gölgeleme yaptığını görebilirsiniz. O kalem için fazla şey söylemedim çünkü bir önceki üçlüde kırmızı olanını bol bol fotoğraflamıştım buradan bakabilirsiniz.
Scrikss 17 komple kanatmış ama bunun için defteri suçlayamam. 17'nin dengesiz bir mürekkep iletimi var.
Kaweco Ice Sport'da içinde Diamine gibi ıslak bir mürekkep olmasına rağmen fazla gölgeleme yapmamış.
Bu kadar ince kalemlerde böyle yapıyorsa Pilot Pluminix'in 1.1 kalınlığındaki M ucuyla arkaya geçirmesi kanatması ortalığı dağıtması kesindir.
Kağıdı kötü ama Fiyat/Performans reyti gayet iyi çünkü aynı kağıt 50 liralık defterde de var. Bu defterin 22 lira olması alınabilir olduğunu gösteriyor. Keşke Keskincolor Myra'nın kağıdı ve bunun dış kapağı ile bir defter yapsalar. ikiside aynı fiyat seviyesinde. Demek ki ya dış güzelliği seçip uzaktan seyredeceğiz yada önemli olan iç güzelliği diyeceğiz.

Herkese Bol Üçlemeli Günler :)
Ankara'da iseniz 7 Eylül 2014 Saat 15.00'de Oversoul Cafe'de bir kaç arkadaş toplanıyoruz.Eğer masaüstü kart oyunları, figür oyunlarıyla veya FRP ile ilgiliyseniz siz de gelebilirsiniz. İlk Fotoğrafta, Arka planda serili mat de bu kart oyunlarından birinde kullanılıyor. 

0 Yorum: