Merhabalar yeniden! Bayramdan yeni çıkmışken bu sene benim için çifte bayram oldu sayılır. bir kaç gün önce yirminci yaşımı kutladım. (Eve...

Pelikan Pelikano P460 & Pelikan 4001 Brillant Green İncelemesi

Ocak 05, 2015 Teknofil 4 Comments

Merhabalar yeniden! Bayramdan yeni çıkmışken bu sene benim için çifte bayram oldu sayılır. bir kaç gün önce yirminci yaşımı kutladım. (Evet çok küçük gözüküyorum değil mi?) Sivas'a dönmeden önce bir araya inceleme yazısı sıkıştırayım dedim. Yoksa fotoğraflayacak ortam bulamıyorum. Mürekkep bulaşmış yatak incelemesi yapmışa benziyor Sivas'ta fotoğraflayınca :)


Bugün herkesin bir Pelikan'ı olmalı sözüyle yola çıkıp bu markanın başlangıç seviyesinde bir kalemini tanıtacağım. Yanında da aynı renkte standart Pelikan 4001 kartuşları var. Lafı uzatmayıp közü soğutmadan kalemimize geçelim...


Pelikan, dolma kalem ve çeşitli yazı araç gereçleri üreten aynı zamanda diferansiyel-piston doldurma yönteminin patentini almış olan Alman şirket. Türkiye'de distribütörlüğünü Çelik Kalem yapmakta.
Kalemin tepesine balıkçıl bir kuş olan pelikan logosu var. Bunu söylüyorum çünkü Pelikan Yılanbalığı türü de var :)

Kalem kapağı ve ucu hariç komple plastik malzemeden üretilmiş. Plastik olması başlangıç seviyesi bir kalem için artı sayılabilir. Çünkü dolma kalem kullanmaya yeni başlayan biri kalemini sıcak suyla yıkayınca kapak çatlatması yapmıyor. Scrikss kalemlerde başıma gelse de daha sonraya saklıyorum bu naçizane tavsiyemi.


Grip(tutma) kısmında sadece parmağın koyulacağı kısım tırtıklı yapılmış böylece kendisini nereden tutacağımızı öğretmiş oluyor bizlere bu kalem. Kavissiz, düz çelik uç kullanılmış kalemde. Üzerinde sadece uç derecesi belirtiliyor. Benim kalemim M(Orta) kalınlıkta uçla geldi. Başka uç seçenekleri de olabilir.


İçinde bir adet Royal Blue uzun 4001 kartuş çıkıyor. onun yerine Brillant Green kullanacağız bu yazıda. Bir kutu içinden beş adet çıkıyor. Kaleme taktığınızda içindeki boşluk dahil damağa giden mürekkep ile kartuş yarılanıyor. Ama dert edilecek bir şey değil.


Kalemin yazımı çok güzel. Kaymak gibi yumuşacık kayıyor kağıt üzerinde. 80 gr/m2'lik  Rhodia defter kullandım hiç bir cızırtı yada takılmaya rastlamadım. Renk ise beyaz kağıtta su yeşiline benzer tonlama yaptı sevdim bu rengi. Bu sefer de şiir yazmadım sadece Railroading yapmak ile yetindim. Umarım beğenirsiniz. :)

Herkese Bol Yeşilli Günler :)

4 yorum:

  1. güzel inceleme olmuş kalemin yeşiline bayıldım yahu fena fena :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yeşiller daha bir fena hamza bey :)
      M200 diyorum :)

      Sil
  2. cok hos bir incelem3 olmus.tarziniz cok samimi.yasiniza gore cok donanimli biri olduhunuz belli tu tu tu masallah;)).yazilarinizi zevkle okuyoruz ailece takipcininiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi yorumunuz için teşekkür ederim. Pek donanımlı olduğum söylenemez. Benden yaşça küçük olup daha büyük koleksiyonu olan gençler var ben sadece yazı hayatıma renk getirsin diyenlerdenim. Beğenmenize sevindim.Başka yazıların yorum köşelerinde görüşmek üzere :)

      Sil