Bugün geçen bayram İstanbul'a gittiğimde aldığım bir defterden bahsedeceğim. Yaklaşık iki ay önce aldığımda fotoğraflamıştım. Sadece...

Leuchtturm1917 Notebook & Leuchtturm1917 Pen Loop İncelemesi

Ocak 02, 2015 Teknofil 6 Comments


Bugün geçen bayram İstanbul'a gittiğimde aldığım bir defterden bahsedeceğim. Yaklaşık iki ay önce aldığımda fotoğraflamıştım. Sadece yazısı kalmıştı bugün o da tamamlanış oluyor.


Öncelikle Leuchtturm markasına yakından bakarsak 1917 yılından beri pul ve madeni para koleksiyonculara yönelik ürünler üreten Alman markası. İsmini Almanya'da bir deniz fenerinden alıyor. Türkiye'de distribütörlüğünü Pulko Pulevi'nden Can Bahadır Bey yapmakta. Yerleri Taksim'de hani Galata Kulesiyle Taksim-Tünel Tramvayının başladığı yerin arasında bir cadde var ya işte orada. İstanbullu olmayınca yol da tarif edemiyorum. Galipdede 45 numaradalar.


Ben alırken defterleri daha yeni getirdiklerini beş ay falan olduğunu söylemişti Can Bey. Çok hoş sohbet birisi. A6 , A5 ve Jottbookları 80 gr/m2; ve A4+ olarak adlandırılan normal A4 boyutlarından daha büyük olan defterleri ise 100 gr/m2 gramajlı defterleri var. Çizgili, Kareli, Düz ve Noktalı çeşitleri de mevcut. Ben noktalı A5 tercih ettim bu yazımda.


Bu defterin diğerlerinden tek farkı kağıt gramajı değil tabii ki. Bir çok handikapı var. Bunlardan biri de sayfalarının numaralı olması. Ne işimize yarayacak numaralandırılmış olması derseniz, başta ki İndex sayfasıyla defterinize içindekiler kısmı yaratacak olmanız derim.


Aynı zamanda içinden çıkan stickerlarla birden fazla defterinizin sırtına ve ön yüzüne içeriği ile ilgili bilgi yazabilirsiniz. Marka şeridinde yazdığı gibi detaylar fark yaratıyor gerçekten.
İçinden bir de ıslak imzalı teşekkür notu çıkıyor. Yönetimden üç kişinin imzası var


Defterin arkasında Leuchtturm1917 markası baskıyla işlenmiş. Olması gerektiği üzere bu defterde ve Leuchtturm'un tüm defterlerinde genişletilebilir cep var. Kapakların bir arada durmasını sağlayan lastik kaliteli malzemeden yapılmış hiç de öyle forumlarda bahsi geçen sütyen lastiği gibi değil :)


Yazı denemesine geçecek olursak, bu defteri dört farlı kalemle denedim. Bu kalemlerde sırasıyla Diamine Blaze, Parker Quink Blue, Lamy Red ve Diamine Sepia mürekkep kullandım.


Tıklayıp resmin büyük halini inceleyebilirsiniz. Leuchttrum'da kullandığım Lamy Safari ve Scrikss 17'ye karşın bir kanama olmadı Sadece biraz gölgeleme (arkadan gösterme) yapıyor. Karşılaştırmak amacıyla yine Scrikss 17 ile yazılmış bir Moleskine'i yanına koydum. Aradaki fark ortada, Moleskine'de arka sayfalara yazmak imkansızken; Leuchtturm'da rahatsız etmeyecek kadar gölge oluşuyor.


Yinede buna rağmen Moleskine fiyatları 50 TL üstündeyken Leuchtturm 40 TL civarında bulunabilir. Hem kaliteli hem ucuz. Birde Pen Loop'una bakalım.


Kartonu tırnaklarından ayırıp açtığınızda Leuchtturm'un defterlerinden ve nasıl deftere uygulanacağından bahsediyor. Arkasındaki silikon yapıştırıcıdan ve plastik kılçıktan kurtardığınızda defterinizin arkasına bu şekilde getiriyorsunuz. Arkasındaki jelatini çıkarıp yapışkan kısmı deftere bastırarak uygulayın.


Böylece defterin yanında zarifçe taşıyabildiğiniz bir kalem halkanız olmuş oldu. Bu defteri çoğu yönden beğendim. Üstelik başka markalara göre ucuz ve kaliteli olmasını. Siz bu defter hakkında ne düşünüyorsunuz?

Herkese Bol Turunculu Günler :)

6 yorum:

  1. fiyati biraz kabarikmis ama olsun keyifli bir yazim icin degecegine inaniyorum. ben su am sizden hediye olarak kazandigim scrikss marka defteri kullaniyorum kagit yapisi ince 70 gram demistiniz fakat yinede bekledigimden iyi performans cikardi. jinhao x450 B uc ve jinhao x750 M ucla yazdigim halde arka sayfada asiri bir golfeleme olmadi fotografinida ekledim cooook tesekkur ederim defter bulmakta zorlaniyordum bu cok isime yaradi :)))

    http://s14.directupload.net/images/140911/6jegomd5.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. O serideki defterleri deneme şansım olmadı pek. Ama retro serisinde ve şu pötikareli olanlarda dolma kaleme zorluk çıkarmıyor diye biliyorum.
      Fotoğraf ve yorumunuz için teşekkürler iyi günlerde kullanın :)

      Sil
    2. bu defterden nerde bulabilirim yerel kirtasiyelerde satiliyor mu ? nt de falan ?

      Sil
    3. Sanırım şu an kırtasiyelere dağıtımı yok İnternet sitesinden alabilirsiniz.

      http://www.pulkomarket.com/IcSayfalar.aspx?AnaKat=1538

      Sil
  2. merhaba cok guzel kalemleriniz var takas etmeyi dusunur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Şu an fazla kalemim olmadığı için düşünmüyorum ama varsa tekifiniz, duymayı çok isterim :)

      Sil